ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΑ ΒΑΓΟΝΙΑ ΤΗΣ ΕΞΕΓΕΡΣΗΣ

Ο κόσμος του θεάματος δεν είναι παρά η κατοπτρική όψη του κόσμου του εμπορεύματος και επίμονος απόστολός τους είναι ο κόσμος της διαφήμισης. Κοινοτυπίες, φυσικά…Εκείνο που διαρκώς επανέρχεται και πάντα με ενοχλητικό τρόπο είναι ότι ο κόσμος του εμπορεύματος και ο κόσμος του θεάματος απεχθάνονται και τα αυθεντικά ταξίδια και τα απέριττα βαγόνια των τραίνων, τα απαλλαγμένα από κάθε άχρηστη προτροπή προς κατανάλωση.

Βαγόνια που, επί πλέον, είναι ασφυκτικά γεμάτα από κουρασμένους εργαζόμενους και ελάχιστους ταξιδευτές. Μαζί με το αυθεντικό ταξίδι απεχθάνονται και την αυθεντική δημιουργία, αφού στη θέση της επιβάλλουν την αλλοτριωμένη και διαχωρισμένη εργασία. Αλλά η δημιουργικότητα και η αυθεντικότητα δεν είναι παρά οι θεμελιώδεις συνιστώσες μιας Άλλης Ζωής και μιας Άλλης Κοινωνίας, που, όλο και περισσότεροι άνθρωποι, διαρκώς ονειρεύονται και συστηματικά προετοιμάζουν. Επειδή η διαδικασία ξεπεράσματος του Συστήματος είναι εξαιρετικά εκτεταμένη και καθόλου αυτονόητη, δεν θα πάψουν ποτέ να μας προξενούν ανείπωτη χαρά και αγαλλίαση οι πράξεις εκείνες που - είτε κυριολεκτικά, είτε συμβολικά - αδρανοποιούν το υπάρχον Σύστημα και το αφοπλίζουν από τα ένδικά του μέσα. .

Έτσι, λοιπόν, ήταν για μας μια διανοητική απόλαυση, ένα κομψό και ολιγοσέλιδο εγχειρίδιο ταξιδιωτικής ανατροπής και αντίστασης, ένα σαββατιάτικο sonsenuto εν κινήσει, η δράση που η καλή τύχη μάς έφερε κοντά της, στο τραίνο της γραμμής Μοναστηράκι - Αεροδρόμιο, το Σάββατο, 16 Ιανουαρίου, δράση που με ενδιαφέρον θα περιμένουμε τις επόμενες παραλλαγές. Η αργή, ουδέτερη αλλά θεατρικά καλλιεργημένη και θερμή, από τη μέριμνα της επιτυχούς έκβασης, φωνή, που η χρήση ντουντούκας ανύψωνε την έντασή της, επανέλαβε τρείς φορές, χωρίς κανένα άλλο σχόλιο, το αναρτημένο σε μια από τις πινακίδες του βαγονιού διαφημιστικό κείμενο. Κακόγουστο κείμενο προτροπής σε κατανάλωση, ενοχλητικά άχρηστο, που, επί πλέον, εμποδίζει την, έτσι κι αλλιώς, περιορισμένη όραση των επιβατών που το συνήθως μονότονο ταξίδι τους δεν θυμίζει ούτε το ταξίδι του Υπερσιβηρικού ούτε του Οριάν- Εξπρές. Ο ψυχρός διπλασιασμός (οπτικός - ακουστικός) του περιεχομένου του μηνύματος, μέσω της επαναληπτικής ανάγνωσης, όπως αντικατοπτριζόταν στα σχεδόν συνωμοτικά βλέμματα συνεπιβατών, γελοιοποιούσε όχι μόνο τη συγκεκριμένη διαφήμιση αλλά και το σύστημα που την υποστηρίζει. Μέσα στο χρόνο της ανάγνωσης, όσο χρειάστηκε το τραίνο από τη μια ως την άλλη στάση, σε συμβολικό επίπεδο, το Σύστημα φαινόταν να καθίσταται μετέωρο και ανενεργό.+

Η εφυία και η καλή χρήση της φαντασίας, που τόσο άχρηστα και επικίνδυνα είναι για το Σύστημα, φαίνεται πως δεν μπορεί παρά να ταξιδεύουν και με τα τραίνα της εξέγερσης…

ΕΜΜΑΝ, 18 ο1 10

Sonsenuto: συγκρατημένο (μουσικός όρος )

1 σχόλιο:

  1. μπράβο μάγκες, πολύ δυνατό δρώμενο, η ουδετερότητα το κάνει ακόμα πιο "επιτης ουσίας"
    Μακμαν απο την χώρα των Λωτοφάγων

    ΑπάντησηΔιαγραφή

σχολιάστε ελεύθερα

Translation