Προβληματισμοί-ερωτήματα για διαδικτυακή συζήτηση

1. Ενας χώρος ελεύθερης έκφρασης μπορεί να παράγει έργα προς πώληση?
2. Ταυτίζεται το αντιεμπορευματικό με το αντιχρηματικό?
3. Υπάρχει εμπορευματική τέχνη και τί είναι?
4. Τί υπάρχει πέρα από την κυρίαρχη αισθητική (στις τέχνες)?

12 σχόλια:

  1. apo thn peira mou:
    1. mporei na paragei erga pros pwlhsh arkei na mhn ginetai autoskopos alliws legetai viotexnia(fason)kai oxi texnh (psyxikh ergasia)
    2.kanonika tha tautizotan se ena allo koinwniko protocollo omws, oxi sto trexon.
    3.yparhei kyriws emporevmatikh texnh kai einai oti allazei xeria (pwleitai)
    4.yparxei h anagkh gia autoprosdiorismo,anexarthsia, autoorganwsh,koinwnikh/perivallontikh drash

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 1
    Ένας χώρος ελεύθερης έκφρασης δεν μπορεί να παράγει έργα για πούλημα. Όταν κάτι φτιάχνεται για να πουληθεί συνδέεται την ίδια στιγμή με το καθεστώς και την κουλτούρα των εμπορευματικών σχέσεων και υπονομεύει/δεσμεύει την ίδια την ελευθερία της έκφρασης. Συνακόλουθα, υπονομεύει και τα χαρακτηριστικά του χώρου ελεύθερης έκφρασης...

    2
    Το αντιχρηματικό ως έννοια ελέγχεται. Υπάρχει η αντιεμπορευματική σχέση που αντιτίθεται στην διαδικασία και τη δομή της παραγωγής, της κατανάλωσης, της διανομής προϊόντων-έργων, στην λεγόμενη διπλή ιδιότητα του χρήματος (από την αξία χρήσης στην ανταλλακτική αξία μέσω της αλλοτρίωσης της συνείδησης και, φυσικά, στη μισθωτή σκλαβιά. Εμπορευματική σχέση μπορεί να υπάρχει και χωρίς την άμεση διαμεσολάβηση του χρήματος.

    3
    Και βέβαια υπάρχει εμπορευματική τέχνη και είναι αυτή που πουλιέται για να ζήσει

    4
    Πέρα από την κυρίαρχη αισθητική υπάρχει η αισθητική που δοκιμάζεται στους δρόμους, στην αυθεντική μοναχικότητα, στη ριζοσπαστική συλλογικότητα και είναι αυτή την οποία η κυρίαρχη αισθητική προσπαθεί να οικειοποιηθεί μέσω της εμπορευματοποίησής της. Με αυτόν τον τρόπο, εξαγοράζοντάς την, την αφυδατώνει, την πραγμοποιεί, ενσωματώνει την ανατρεπτικότητά της στις κυριαρχικές δομές για να την ακυρώσει κοινωνικά.

    Αυτά εν ολίγοις

    Κώστας από τους ελεύθερους λυρικούς, από τον Δεκέμβρη του 2008, από την Ισπανία του 1936, από την Κομμούνα του Παρισιού του 1871,...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είναι πολλα τα ερωτήματα. Θα πω κάποια σκόρπια και άμα "ανάψει" η κουβέντα, θα επανέλθω.

    1-2

    Δηλαδή η πώληση σε τιμή κάτω του κόστους ενός αυτοοργανωμένου εντύπου που δημιουργείται από το μεράκι μιας αυτοοργανωμένης συλλογικότητας του χώρου ελεύθερης έκφρασης που παράλληλα διατίθεται δωρεάν στο διαδίκτυο και το περιεχόμενο του δεν έχει copyright είναι εμπόρευμα επειδή έχει αντίτιμο και υπονομεύει το χαρακτήρα του χώρου; ΟΧΙ

    Γιατί ντε και καλά να πρέπει να πουλιέται ότι έχει αντίτιμο και να μην τίθεται θέμα μοιράσματος του κόστους παραγωγής; Δε θα είχα κανένα πρόβλημα το αντίτιμο να είναι και μεγαλύτερο από το κόστος αρκεί να χρηματοδοτείται μια συλλογική δομή και φυσικά να μην παίζει εκμετάλλευση στην όλη διαδικασία.

    Το ότι κάτι που μπορεί να μην έχει αντίτιμο γενικά, εννοείται ότι μπορεί να είναι κάργα εμπορευματικό και ίσως πολύ πιο ύπουλο. Μπορεί όμως να υπάρχει και κάτι αρκετά αγνό, όπως ένα χαριστικό αντιπαζάρι που να μην καταφέρνει να δημιουργήσει μια κοινότητα μοιράσματος, αλλά να αναπαράγει άθελά του καιροσκοπικές ατομικές καταναλωτικές συμπεριφορές.

    3-4

    Δεν μπορώ να πω κάτι ιδιαίτερο για την τέχνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 1. Ναι, μπορεί. Αρκεί να μην είναι αυτοσκοπός η πώληση έργων. Θα ήταν μάταιο, στο όνομα κάποιου υπερεπαναστατικού πουριτανισμού, να μη μπορεί να αυτοσυντηρηθεί ένας χώρος ελεύθερης έκφρασης. Ωστόσο πρέπει να υπάρχει διαρκής επανέλεγχος του ζητήματος από τη συλλογικότητα που στηρίζει αυτό το χώρο.

    2. Όχι. Διότι δεν ταυτίζεται πάντοτε το χρήμα με το εμπόρευμα. Γι' αυτό και λ.χ. ο Μαρξ (Κριτική Προγράμματος της Γκότα) προέβλεπε μια περίοδο μετά την πτώση του καπιταλισμού, το σοσιαλισμό, όπου διατηρούνται ακόμα οι χρηματικές ανταλλαγές (πριν καταργηθούν και αυτές στο επόμενο στάδιο, τον κομμουνισμό). Θα ήταν τρελός να υποστήριζε κάτι τέτοιο εάν θεωρούσε ότι το χρήμα και το εμπόρευμα ταυτίζονται πάντα και απόλυτα! Το καθοριστικό λοιπόν, είπε, δηλαδή αυτό που αλλάζει τη λειτουργία του χρήματος, είναι η κοινοκτησία των μέσων παραγωγής.

    3. Όσο υπάρχει και εμπορευματική πολιτική, εμπορευματική φιλοσοφία, κ.λπ. Ας το σκεφτούν αυτό κάποιοι λάτρες της πολιτικής, που απαξιώνουν την τέχνη.

    4. Η κυρίαρχη αισθητική είναι η αισθητική της κυρίαρχης τάξης. Προφανώς δεν υπάρχει μόνο κυρίαρχη τάξη στην κοινωνία! Το θέμα είναι κατά πόσον οι κυριαρχούμενοι έχουν να προτείνουν μια δική τους αισθητική. Κι αυτό προσπάθησαν όλα τα πρωτοποριακά κινήματα, από το Νταντά έως τους Καταστασιακούς και άλλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ENAS XWROS ELEU8ERHS EKFRASHS MPOREI NA PARAGEI ERGA PROS PWLHSH?

    Enas eleu8eros xwros den einai wfelimo -nomizw- prin kala-kala 3ekinhsei na bazei apagoreuseis autou tou tupou, h' na prospa8ei na orio8ethsei ta plaisia leitourgias tou, mallon "ka8odon" 8a mporousame na briskoume kai auta ta plaisia-sthn pra3h dld- kai e3allou den pisteuw pws kanenas/kammia apo emas hr8e s'auto to kalesma me skopo to proswpiko xrhmatiko ofelos.
    Apo tis prwtes suneleuseis (sth Lurikh) suzhth8hke pws 8eloume kati se monimh bash ka8ws kai me e3wstrefh xarakthra-me to oti ginetai sthn polh mas kai genikotera. Mono me ena kouti allhloboh8eias den 3erw kata poso 8a mporesoume na sunthrhsoume to xwro, poso mallon na summetexoume energa sta pragmata pou sumbainoun gurw mas(opws gia sumparastash kai xrhmatikh boh8eia stous diwkwmenous ths e3egershs , gia thn Kwnstantina Kouneba -pou einai kai prepei na th niwsoume dikh mas upo8esh- kai gia oti allo prokuyei ton epomeno kairo. Ena h' duo... koutia allhloboh8eias de nomizw oti 8a mas pane makria..
    Apo th stigmh pou 3ekinhsoume thn prospa8eia k' arxisoume na leitourgoume sullogika, nomizw oti kai sullogika 8a broume kai tis apanthseis, tis opoies einai aparaithto -nomizw- na epane3etazoume taktika toso gia to kata poso einai-paramenoun sto pneuma ths eleu8erhs ekfrashs alla k' gia to kata poso einai wfelimes gia to skopo mas - pou ki autos isws 8a eprepe na epane3etazetai taktika.

    Auta ws arxh, gia ta upoloipa sumfwnw kuriws me ton prohgoumeno k' se 8a epanalabw ta idia.

    Xilia sugnwmh gia ta Greekenglish

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Θέλουμε να ζήσουμε με αυτό που κάνουμε ή να κάνουμε κάτι άλλο από αυτό που μας αρέσει για να επιβιώσουμε? όπως γίνεται τώρα?
    Αν θέλουμε το πρώτο τότε πρέπει να σκεφτούμε άλλους τρόπους εργασίας, αμοιβής μεταξύ μας, που να είναι κατόπιν συμφωνίας στη συνέλευση της ομάδας - συλλογικότητας που θέλει να παράγει κάτι για να ζήσει. Ας ψάξουμε κι ας επεξεργαστούμε έννοιες όπως κομμουναλισμός, κολεχτίβα και ας φέρει ο καθένας τον προβληματισμό του.
    Καλή μας δύναμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 1.• Το δούνειν –λαβείν είναι μία ενδογενής ιδιότητα του ανθρώπου και όχι μόνο.Η εισπνοή – εκπνοή είναι μία κίνηση δούνειν – λαβείν για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού , οι αλλαγές στις εποχές , η άμπωτη και η παλλίροια, κλπ. Είναι μία εσωτερική ανάγκη του ανθρώπου να «δώσει και να πάρει» και αυτό προκύπτει από την φυσική απόρροια των πραγμάτων έμβιων και μή. Το πρόβλημα και η δυσαρμονία σε αυτόν τον κόσμο είναι ότι μερικοί άνθρωποι παίρνουν χωρίς να δώσουν κάτι, με αποτέλεσμα να έχουμε είτε συσσώρευση πλούτου από τους λίγους , είτε έλλειμμα στους πολλούς. Εμείς από την άλλη ως αντιεξουσιαστικός χώρος (και όλα τα παρελκόμενα αυτού ),συνηθίζουμε να κινούμαστε στο άλλο άκρο : θέλουμε να «δίνουμε» και απαγορεύουμε στους ευατούς μας το να «πάρουμε» . Ακόμα και αυτός που κάνει μία φιλανθρωπία, παίρνει κάτι: την ευχαρίστηση της προσφοράς.

    •Το να απαγορεύεις στον οποιοδήποτε χώρο τέχνης , κατάληψη κλπ την οποιαδήποτε χρηματική συνδιαλλαγή, στην ουσία του πράγματος δεν καταργείς το υπάρχον οικονομικό σύστημα ( πηγή πολλών δεινών ) , αλλά προσποίησε ότι το καταργείς με το εξής τέχνασμα : μεταβιβάζονται οι όποιες οικονομικές ανάγκες συντήρησης σε αυτούς που λειτουργούν και στηρίζουν τον χώρο, την κατάληψη κλπ . Αυτό αν μου επιτρέπεται , δεν λέγεται « χτύπημα κατά του καπιταλισμού» αλλά «προσποίηση» χτυπήματος όπως λέμε στην πυγμαχία
    2.• Λέγοντας εμπορευματοποίηση, πρέπει πρώτα από όλα να ξεκαθαρίσουμε και να αποσαφηνίσουμε τον όρο αυτόν. Κατά τον Μπαμπινιώτη , Εμπορευματοποίηση σημαίνει την μετατροπή ενός αγαθού σε εμπορικό προϊόν και Εμπορεύομαι σημαίνει ασχολούμαι επαγγελματικά με το εμπόριο ενός προϊόντος είτε αυτό είναι τέχνη , είτε είναι σπαρράγια .Όλοι λειτουργούμε και έχουμε αποδεχθεί τις υπάρχουσες συνθήκες στις καθημερινές συναλλαγές μας σε όλο το εύρος της οικονομικής ζωής .Για να ταίσεις τον ευατό σου ,συνδιαλέγεσαι.Για να συντηρήσεις τα δόντια σου , συνδιαλέγεσαι ( και μάλιστα πολύ ακριβά ).Το πρόβλημα ξεκινάει όταν οι συνδιαλλαγές , ξεφεύγουν από το πλαίσιο του «απλά συναλλάσομαι προκειμένου να συντηρήσω τα πάγια έξοδα ενός οργανισμού» [είτε αυτός ο οργανισμός είναι δικός μου ( φαγητό , νερό ,στέγη κλπ ) είτε είναι το μεταφορικό μου μέσο ( λάδια, συντήρηση μηχανής κλπ ) είτε εν τέλει τα έξοδα μίας κατάληψης ( πρώτες ύλες ,συντήρηση μηχανημάτων και χώρου κλπ ) ] και καταλήγει να γίνεται συσσώρευση πλούτου. Αν δηλαδή στοχοποιούμε κάτι στην συνδιαλλαγή , είναι το πέρασμα της στην συσσώρευση του πλουτισμόυ , και όχι στην ίδια την πράξη της συνδιαλλαγής.Οπότε σε αυτή την βάση , μπορούμε να είμαστε αντιεμπορικοί στην τέχνη ,χωρίς απαραίτητα να είμαστε και αντιχρηματικοί


    Makman απο ελεύθερη λυρική σε ελεύθερη αλεξιπτωτιστική πτώση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 1.Γενικά, αν υπάρξει ομόφωνη απόφαση του χώρου, ναι. Προκειμένου, συγκεκριμένα, να εξασφαλίζονται τα αναγκαία(τροφή, στέγη, υλικά) ενάντια σε κάθε μορφή συσσώρευσης(μοιράζοντας, μεταποιώντας, ανακυκλώνοντας, καταστρέφοντας,...)
    2.Υπερβατικά, ναι. Αλλιώς, το αντιεμπορευματικό ταυτίζεται με το αντιχρηματικό ενώ αντίστροφα, όχι.
    3.Είναι η τέχνη που ορίζεται μέσα από τον οριστικό και αμετάκλητο αποχωρισμό του καλλιτέχνη από το έργο του(μια παράσταση δημοπρασίας, με ή χωρίς αντίκρισμα, βοηθα στην κατανόηση του ορισμού)
    4. Είναι η αισθητική της δημιουργίας(στις τέχνες:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. σωκράτης όχι ο φιλόσοφος3 Μαρτίου 2009 - 2:44 π.μ.

    1.έργα προς πώληση? στο χώρο της ελεύθερης έκφρασης?
    η εργασία δεν πωλείτε ανταλλάσετε
    χρειάζεσαι ανώτερα χαρίσματα
    για να ρυθμίσεις την ανταλλαγή.
    θάρρος εμπιστοσύνη καινα εισαι
    Ανθρωπος
    2.τα αγαθα ειναι αιωνια το χρημα ειναι παροδικό
    ας κοιταξουμε παραπέρα χωρίς προκαταλήψεις
    3.η τεχνη ειναι μια εννοια οπως η γεννηση
    ο ερωτας κι ο θανατος.
    εμπεριέχει, δεν καθορίζεται.
    γι'αυτο και γεννιεται ερωτευεται και πεθαινει
    οπουδήποτε
    4.υπάρχει.Υπάρχει όμως και η αισθητική που
    δοκιμάζεται στο χρόνο, η αυθεντική
    μοναχικότητα, και η εμπνευσμένη
    συλλογικότητα.
    αυτοι που αναζητουν την αληθεια της ζωης
    τους αδιακοπα χωρις στασεις δεν κυριαρχουνται
    ευκολα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. 1. ΟΧΙ
    2. ΟΧΙ
    3. ΟΧΙ
    4. ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. 1. Μα τι ερώτηση είναι αυτή; Φυσικά ναι! Τα χωράφια ελευθεριακών βιοκαλλιεργητών μπορούν να παράγουν προϊόντα προς πώληση; Φυσικά ναι! Μια κολεκτίβα αναρχικών μπογιατζήδων μπορεί να παίρνει δουλειές στην οικοδομή; Μα φυσικά ναι!

    2. βλ. 1.

    3. Υπάρχει αντιεμπορευματική θεωρία, φιλοσοφία, δράση; Ε, αν υπάρχουν αυτές, υπάρχει και αντιεμπορευματική τέχνη. Το πρώτο δεν απαγόρευε ας πούμε στο Ντεμπόρ ή το Μαρξ να πουλάνε τα βιβλία τους, σωστά;

    4. Εμείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

σχολιάστε ελεύθερα

Translation